Nya vyer

Idag hittade Tanis ny mark. Alltid lika spännande när man hittar nya platser att hänga med hästen på. Love it!

I hagen kom hon genast fram till mig när hon såg mig genom träden. Jag klappade på henne men skulle sedan titta till Ljompa så jag pillade på honom lite, hej avundsjuk ponny. Hon buffade på mig och sa "det är miiiiig du ska gosa med"! 

I stallet sedan borstade vi, hon stod nöjt stilla och tittade ut. Sprayade höger frams stråle då hon fått lite röta på sidan. Men så fina som dem blivit av ÄCV så är den nog torr igen om någon dag. Hett tips verkligen!

Vi har gått ut genom bakdörren nu i flera dagar så idag blev hon förvånad när vi gick tillbaka igenom framdörrarna efter pysslet. Hon stannade på grusvägen och ville inte gå tillbaka till hagen igen. När jag istället visade henne att vi skulle till Slavstastigen ökade hon stegen.

Promenerade/gräspausade sedan tills vi komm till backen där vi gick upp. Hittade sedan två runda ängar till som är halvinringade med höga backar. Perfekt träning för oss båda! Longerade på ängarna och klättrade mycket. Hon valde många gånger var vi skulle gå och självförtroendet över att ha ansvaret lyste i ögonen på henne:) Underbar känsla!

Sedan gick vi in i skogen i Slavsta och promenerade runt på stigarna, hon längst fram, halvt skraj men samtidigt nyfiken. 

Grym känsla idag, vi har så kul tillsammans min ponny och jag!<3



















Kommentarer
Postat av: Klara Forsström

Så fina bilder och så fin Tanis!

2014-05-06 @ 11:17:06
URL: http://skogsmullen.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0