Äntligen!

Hade ju liksom glömt bort att det är protesternas dag idag. Fan säger jag bara när jag feber svettas ihjäl på bussen. Tog mig typ en timme(!) att ta mig till stallet från Erik. Meeeen jag kom ju fram till slut!

Det var ren och skär lycka att få träffa ponnyn igen. Hon tyckte nog att jag har varit en lite dålig matte på sistone. Först borta hela påsken och sedan sjuk på det! Hon gick bredvid mig till grinden och ville hitta på något.

Väl i stallet gick vi direkt ut på banan, hon hade energi och det ville jag använda. Så vi jobbade på stor volt i båda varven. Tänka sig, hon kunde faktiskt hålla sin uppgift och trava på ganska bra. DET är något alldeles extra vill jag lova för hon är bra lat min lilla dam. 

Sedan gick vi in i stallet och borstade. Det var typ första gången på riktigt länge som hon faktiskt njöt av rykten. Hon stod helt stilla och lät mig pilla och fixa. Hon hade en fästing på benet så jag sprayade alla ben med ÄCV. Eftersom det snöade i natt(!) så har de nog sprungit lite extra, iaf i morse när det blåste så mycket, så hade hon slagit sig vänster bak. Hon var riktigt gallig så där fick hon lite kylande liniment insmörjt. Självklart hade hon tunna rivmärken på manken också. Tokiga häst!

Det var väldigt trevligt att få mysa lite med min fina ponny igen. Jag känner mig halv utan henne. Hon är så fin!

Nu ligger jag i sängen igen efter en underbar middag med mamma, Erik och brorsan. Härligt att få träffa honom igen:) Men sjuk är jag, dagen till ära så har jag dessutom fått en fin ögoninflammation på ena ögat, så jag ser ut som en sönderknarkad kärring, wie!

Herrå!

Några bilder på hästen får ni, helt gratis att titta på:)








Kommentarer
Postat av: Klara Forsström

Hon är så fin och så lik Liesma! Även om Liesma är jäkligt ful nu när hon tappat hull och inte har en enda muskel på kroppen heheh, dom var mer lika varandra förut :)

2014-05-03 @ 22:42:11
URL: http://skogsmullen.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0