Andra verkningen

Tre veckor senare kom Marie ut för att verka. Grymt spännande och lärorikt även denna gång. Ska ta mig i kragen och gå grundkursen. Verkligen!

Såhär såg hovarna ut, innan och efter verkningen, självklart gick vi på gräs efter så dem blev lite skitiga, men iaf.

Vänster fram:





Vänster bak:





Höger fram:





Höger bak:





Hon hade/har märken i sulan av stenar. Märkena är tydliga eftersom sulan fortfarande är såpass porös och mjuk att det blir märken. 

Mittstrålsfårorna fram var rötangripna, väldigt lite men eftersom hästarna släpptes på bete dagen innan och strålarna behandlades med ÄCV i tre dagar är den nu helt borta.

Nu i dagarna ska jag köpa mig en ny rasp och raspa till lite där sömmhålen suttit. Det har självklart spruckit lite där så det ska snyggas till. 

Marie kommer igen om två veckor. 

Det känns så jäkla bra! Även om hon nu ömmar mer då hon går mer på sulan då hovväggen nu är jämnare med resten av hoven, så känns det bra. Ska köpa mig två par boots, Sveriges första, Marie berättade och vi var båda helt lyriska över dem! Aldrig mer skor säger jag bara!




Kommentarer
Postat av: Klara Forsström

Kan det inte vara så att hon håller på att byta sula? Liesma byter sula lite då och då av någon anledning och då blir den gamla sulan mjukare och det blir små gropar :)

2014-05-03 @ 22:40:54
URL: http://skogsmullen.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0