Sjuklingen och gårdagens ridtur

Jag ligger i sängen och mår pyton. Borde egentligen ha varit hemma från jobbet idag men jag kravlade mig runt ändå. 

Becky, ängeln, tog Tanis idag. Fasen vad bra det är att ha någon annan som tar hand om hästen också, speciellt när kroppen checkar ut.

Igår red jag faktiskt! Hör och häpna, men det var på hennes villkor hela tiden. Det härliga var att hon tyckte om det, var nöjd och glad. 

Red först en sväng på banan innan vi gick ut i gången runt hagarna. På banan var det inte lika spännande tyckte hon, men när vi gick ut genom grinden blev det sprutt i steget. 

När vi travade ville hon helst galoppera, men med den energin vet jag att det blir bocksprång och att jag skulle flyga som en vante. Så vi fick helt enkelt hålla oss till snabb trav. 

Nu ska jag äta, adjö!

Tanis outfit igår. Less is more!





Kommentarer
Postat av: undefined

Åh så galet söt häst!

2014-03-25 @ 11:00:57
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0