Gårdagen

Kände mig riktigt dum igår. När jag gick ut i hagen för att hämta Tanis sprack jag nästan av längtan. Jag blev så lycklig när jag såg henne stå bortom däckhindret och beta. När jag ropade på henne tittade hon upp och med spetsade öron kom hon mot mig, tills hon kom på att jag lämnat henne i fyra dagar. Då stannade hon och betade. Fick väldigt dåligt samvete, speciellt när jag ska bort i midsommar också. 

Satt mig i gräset en bit ifrån henne och bad om ursäkt. Hon betade närmare och närmare tills hon godkände min ursäkt och vi gick till grinden. I stallet fick jag borsta lite. Becky hade badat henne så hon var väldigt blank och fin. 

Sedan fick hon första dosen Gras och Cuprum. Flätade in en påse Cuprum i manen också. Tyckte till och med att det blev snyggt, om man inte såg påsen då:P

När hon slafsat i sig allt i hinken gick vi upp till skogshagen. Hon tyckte att det var en helbra ide'. Stod nöjt och betade av det höga gräset. Mums! 

Tog några vändor på grusvägen efter, alltid lika uppskattat(A). När jag släppte ut henne igen erkände hon att hon saknat mig med. Hon kliade och ville gosa lite.:)













Kommentarer
Postat av: Klara Forsström

Det där måste va den smartaste halsring jag nånsin sett!

Svar: Joråsåatte! Ett par tyglar som jag klippte isär, satt en ring från ett gammalt skärp och sydde ihop tygeländarna. Funkar prima, plus att den är snygg!
Emilia

2014-07-04 @ 20:38:15
URL: http://skogsmullen.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0