Dagens Tanis

Shoppade rejält på Hööks idag med Julle. Visar senare, men Gud vilka fina prylar jag kom till stallet med!

Ljompa hade rymt in till Tanis, trots det fick jag leta efter henne. Idag ville hon helst beta vidare, inte skynda sig iväg som jag ville, men hon följde glatt med när jag knutit fast grimman. Hoppade över ett av hindren också, kul tyckte hon.

I stallet fick hon mat och en snabb avborstning. Kratsade hovarna och såg att sidostrålfårorna fått lite röta i fram så sprayade dem när vi skulle ut i hagen igen. Vi gick ut på banan och hon fick trava några varv åt båda hållen. Hon var pigg men när jag bad om mer sa hon nej. Latmasken:P

Gick sedan ut i vinterhagen och tränade på lastpallen. Hon har skrapat på den två gånger men idag tog hon stöd, ställde sig och trampade igenom en planka. Lyfte ur hoven och gick över pallen, dock slant hon i bak. Haha, jag blev skitbervös för att hon skulle fastna och få panik, men icke! Dock ska pallen tas bort och ersättas med en hel och fräsch!

Släppte henne sedan i corallen och lät henne beta en stund medan jag kollade Facebook i gräset:P Ställde mig sedan upp och plockade upp sticken. Jobbade runt i skritt och motvillig trav, skulle behöva utöka corallen så att hon slipper samla sig så mycket i traven. Gjorde varvbyten och i halterna slängde jag runt sticksnöret på henne, ingen reaktion som vanligt.  Provade sedan att flytta framdelen och det gick bra! Första gången med stick och utan lina. Kopplade på repet och flyttade även rumpan.

Traskade några vändor på grusvägen innan vi gick tillbaka till stallet. Härlig dag med min fina lilla häst.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0