Akademisk ridkonst

Den Akademiska ridkonsten börjar på marken, vilket jag tycker är toppen. Funkar det inte på marken så funkar det inte från ryggen. Nu är ju jag inte så jätteintresserad av själva ridningen men iaf. Markarbetet som kallas groundwork är något jag vill lära mig mer av. Att hitta samling genom enkla redskap är precis så som jag vill ha det. 

Tanis och jag har jobbat några gånger med lite groundwork. Till detta använder jag min hemmagjorda kapson, en bit flaggstångslina(superbra lagom tunt snöre) och ett dressyrspö. 

Här får ni några bilder:













Kommentarer
Postat av: Klara Forsström

Hur har du lyckats med den där kapsonen? Såg ju jättefiffigt och snyggt ut :D

Svar: Jag använde en gammal handväska. Axelremmen blev nackstycke, handtaget Nosdelen och en slaktad longerdelta ringarna. Ska dock korta ner Nosdelen då ringarna på sidan hamnar lite för långt ut på sidorna:P
Emilia

2014-06-08 @ 22:53:50
URL: http://skogsmullen.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0