Olika åsikter

Kom ut till stallet när det fortfarande var ljust igår, så otroligt skönt, och motiverande. Speciellt när det låg ett mjukt snötäcke på marken också. Tanis var glad när jag kom till hagen, ville genast umgås med matte och följde gladeligen in i stallet. Hon var riktigt taggad på vad vi skulle hitta på och orkade knappt vänta medan jag tog på reflexerna. 

Vi går ut genom dörren och hon styr genast stegen mot Ottos hage. Nej säger jag och hon blir genast stött. Jag förstod henne men jag ville ut innan det blev mörkt. Sedan blev det en rätt så ragglig start på promenaden. 

För en gångs skull kunde jag faktiskt skylla på hästen. Hon hade en sådan negativ inställning. Jag försökte skutta runt, berömde som tusan när hon gick och höll humöret uppe. Men hon bara stannade, hela tiden. Givetvis för att hon inte såg någon vits i att vara med mig just då, men hon var mest bara väldigt negativ.

 När vi, äntligen, kom upp till Mc-klubben stannade vi. Jag käkade en macka(är konstant hungrig) och hon gick runt, så långt linan räckte. Hon trampade dock flera gånger på longerlinan, men behöll lugnet, till min förvåning och väntade tills jag kom fram och bad henne flytta på hoven så att jag kunde ta väck linan. Duktig tjej! Jag hade bestämt mig för att vända, jag tappade intresset när hon var så tråkig, men började iaf gå åt andra hållet. Nu följde hon glatt med. Var det för att hon insett att även om hon drog linan hemåt så stod jag kvar? Hon gav helt enkelt upp och lät mig få mitt förslag en närmare titt.

Resten av promenaden gick hur bra som helst. Hon fick gå först in på bilgården och titta runt, vi travade korta bitar(jag har noll kondition) och hon traskade på bakom mig. När vi vände hemåt höll hon sig bredvid mig och "pratade" på. 

Ibland har vi olika åsikter, ofta går vi på hennes förslag men ibland måste jag få igenom mitt, bara för att jag vet att hon kommer att tycka är det är kul senare.

Ponnyn i rosa outfit:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0