March

Kollar igenom mina inlägg som jag skrev för ett år sedan. Vilket otroligt skön tid det var då. Jag pluggade, vilket gjorde att jag hade så mycket tid för annat. Jag kunde vara i stallet när jag ville, rida på dagarna och träna ordentligt i ridhuset. Julle jobbade kvällstid och vi hängde varje dag, lunchhaket it was! Vi festade en hel massa, dansade järnet och hängde med kul folk. Träffade snubbar på rad och körde järnet. Jag kunde ha på mig snygga kläder, springa runt och välja nya outfits för varje dag.

Det är som ett helt annat liv om man jämför med min vardag idag. Nu har jag ett heltidsjobb, som städare(jag älskar btw mitt jobb, det är inte det) men det innebär att jag hela tiden går runt som en luffare, jag får liksom aldrig dra på mig ett gäng schyssta clothes och bara dra och hänga med någon. Jag kan bara rida kvällstid, vilket begränsar träningsmöjligheterna då man helt enkelt inte är lika pigg på att rida ordentligt efter en tung arbetsdag. Festandet med min kanelbulle hinns liksom inte med längre, då varken hon eller jag har ork eller tid.

MEN, vad jag trivs! Bredvid mig ligger nu min pojkvän och sover. Han är precis vad jag behöver, en trygghet som gör att jag hela tiden känner mig sådär pirrigt lycklig! Han är mitt allt<3 Tanis och jag har startat en ny fas där vi är mer inriktade på att allt ska bli enkelt och kul. Dressyren är inte lika viktig, att vi ska bli ett harmoniskt och sammansvettsat par är nu topp-ett på listan. Jag har världens bästa kompis i stallet. Att Julle flyttade in har vänt upp och ner på min stallvardag och gjort den helt kanoners toppenbra! Detta plus det faktum att jag och morrhoppan faktiskt ska ut och röja järnet idag gör att jag känner mig som bäst i världen! Love life!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0