Hästarna

Igår red Stina och jag. Barbacka med remont, båda två, fast jag med bara nosgrimma, inget bett. Var typ flera veckor sedan jag red med bett nu, jag gillart! Vi red Kvarnenrundan, en perfekt runda om man inte ska vara ute för länge. Skritt och trav. Hästarna njöt och vi med. En skitsnygg islänning och en toppenfin ponnyplutt. Kanontur med hästis och bästis.

Tanis var superfin på remonten. Går lika bra som med bett, jag kan ställa och böja och hon lyssnar så bra. Känns kanon då jag inte är så sugen på att stoppa in bett igen, trivs bättre utan:)

Idag rider Becky men imorgon ska Julle och jag jobba Tanis. Ska försöka oss på galopp på lina. Hoppas det funkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0