Supriser

Åkte ut och släppte ut hästarna i morse. Hade en sådandär supermysig morgon i stallet. Skulle vilja släppa ut dem varje dag om jag kunde, mysfaktorn på morgonen är hög! Dock gillar jag inte att ha Tanis på stall, vill att hon ska gå på lösdrift och kunna röra på sig hela tiden. SÅfort man öppnar dörren börjar hon humma, går man fram till boxen börjar hon hoppa, vill ut, NU! Hon har egentligen inte psyket för att stå installad:/ Men förhoppningsvis så kan det fixas...
 
Red iaf på banan idag. Solen strålade, det var fortfarande morgonkallt ute och underlaget var toppen. Skrittade fram på spåret. Gjorde 10-metersvolter i hörnen och halter utspritt på banan. När vi började trava kände jag hur pigg och otroligt taggad hon var. Hade redan laggt ut 3 travbommar och ett litet sockerbitsräcke. Så tog ut henne på ovalen och galopperade lite. Vilken häst! Såg steget i skuggan och hennes galopp är så häftig. Blev en felfattning sedan två rätt. Samlade på kortsidorna och längde på långsidorna. Hon tröck ihop sig ordentligt och blev hög i formen.
 
Tog sedan in henne på banan igen och skulle bara hoppa igenom henne på hindret lite grand. Hon lyfter fin på benen, tar riktiga språng och landade i galopp, orkar bära sig, runt och hoppa igen. I båda varven. MIN HÄST KAN INTE GALOPPERA I FORM PÅ VOLT PÅ BANAN! Hon HOPPADE i GALOPP på VOLT! Satt bara och skrattade och klappade och klappade länge efter. Min häst överraskar mig varje dag. Hon var magisk!
 
Kom sedan på en bana där vi travade bommarna, gjorde en skrittvolt på 10 m och travade hindret, landade i galopp och gjorde en skrittvolt, sedan rullade vi på så ordentligt i båda varven. Hon var fin, duktig och i bra form. Hoppform som jag kallar det, haha. Fin häst!!!!
 
Damn att jag inte hade en kameraman med mig, vill alltid ha det, would be niiiice.
 
Lycklig tjej på världens finaste häst<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0