Sjung om studentens lyckliga daaaaar

Jorå men så att eh... Blev en veckopaus i stället för en helgpaus denna vecka, men det går ju pricis lika bra det, eller hur?! Aja, i tisdags tog mina kära bröder, och Ica, studenten. Tänka sig, att dem där små pyrena har blitt så stora, helt sjukt. Det var liksom inte ens meningen att JAG skulle ta studenten, och så går småbrorsorna och gör det, tänk vad tiden går fort. Ett år sedan jag och min underbara klass splittrades, sick alltså!

Jag, Stina, Sara och mamma pallrade oss iaf ner till Thoren och firade en glad Brollan. Solen kikade dessutom fram och det blev varmt och skönt. Efter kramar och massor med blommor/flaskor/djur gick mamma och jag och tog emot Ica som sprang ut från Jensen. Sedan satt vi ett helt gäng vid Gunterska och kollade på dem kära studenterna som röjde runt i sina flak. Var det någon som var taggad och bara ville hoppa upp på ett flak, ja! Det var det! Men jag njöt av bara känslan som låg i luften, hela stadens invånare liksom lever upp på studenten, det är så hääärligt:D

Efter ett stopp hemma drog vi ut till pappa där det var mottagning med massa folk. Fick även en födelsedagspresent från Ingrid, en bok om tatueringar och myter, lovely! Hade det supermysigt med alla goa människor och massssssor med mumsig mat, plus världens godaste jordgubbstårta made by min låtsas mormor:) Efter dem trevligheterna drog mamma, jag och Joar till Ica och firade bruttan. Blev ett par gubbar och chokladdoppade marshmallows, gott!

På kvällen bikade jag och Joar till Williams där en hel drös med trevliga girls (som råkar vara mina fina vänner) befann sig. Mumsade drinkar och höll låda med babesen:) Vid stängning tog Joar och jag våra cyklar med upp till slottet, då vi skulle kolla på Venus, som skulle befinna sig, väl synligt, på solen i uppgången. Dock var det så mycket moln, så vi såg ingenting, förutom en massa hustak som vi försökte klura ut vilka hus dem hörde till.

I går var det två trötta nissar som tvingade sig ur sängen och drog till skolan. Pluggade en massa med pluggfolket och fick sedan skjuts av min mor till Stina. Sedan, efter lite mys vid köksbordet med vindruvor klappade vi på Juno som körde oss ut till el stable.

I dag har jag provjobbat på Ren Jämt. Var först på SGU och städade runt och efter lunch var vi på något visningsstäd i Fålhagen. Helt okej dag, ska dock kirra bättre skor tills efter midsommar, FÖR DÅ BÖRJAR JAG JOBBA! Känns för jädra gött alltså, cashflooooooow!

Nu ska jag plugga hela kvällen till morgondagens tentajävel. Nu ska den sitta för fasen, palla omtenta IGEN! Men jag klarart för fan, såklart, I can do this!




Lilla jag när dagen begav sig förra året.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0