Uppsatsskrivning på schemat

Det har hänt en hel massa sedan jag bloggade sist vill jag lova. En massa kul, och okul.
 
Åkte ju ut till Stina. Vi gosade med valparna(söta som tusan när de rultar omkring och försöker skälla), klappat på Isak(väldigt social häst), käkat massor med mums, glott film(säkert fyra stycken, ANKA!) och ridit. På tisdagen red jag först Goliat men när vi inte fick någon trav bytte vi och jag red Mimir igen. Först var vi på banan och sedan red vi ut en sväng med Mimmi i höggsta hugg:) Dagen efter red vi ut på en riktig tölttur. Först red jag Goliat, och som sagt, tölten är hans starka sida, och det gick prima ballerina! Sedan hoppade jag upp på Jonatan och vilken häst! Skitläcker tölt hade han, och en härlig galopp:)
 
När jag kom hem på onsdagen(stina, ängeln, skjutsade hem mig då vi 12.25 (då bussen gick) glatt kollade på klockan från hästryggen(A)) drog Cathrine och jag till stallet. Det var dags för dagen D. Qinne skulle besiktias och säljas. Vi red ut en ordentlig tur, vi två med våra hästar. Och det var som om hästarna visste att det här skulle bli sista turen tillsammans för dem skötte sig så bra! Blev nog den bästa turen vi haft, då Tanis som annars brukar tagga sönder och flippa lite i bland när vi är ute var nu hur lugn som helst och galopperade lugnt och avslappnat. Och Qinne, vilken prins, han var snäll som tusan han med. Sedan kom veterinären och Maria. Han gick självklart igenom utan anmärkning, fina hästen! Jag och Emma följde med Cathrine till Strängnäs där Qinne numera bor. Han var jätteduktig på transporten och busade sedan omkring i sin nya fina hage. Han kommer att få det så bra, men usch vad jobbigt det är i stallet nu utan honom. Den LÄCKRA hästen, usch vad jag saknar honom!
 
På torsdagen åkte C och jag ut till stallet på morgonen och plockade undan. Allt är så konstigt i stallet just nu, ingen gigantisk häst som står och surplar krafft och ingen Cathrine som skojjar runt. Buhuuuuuu, nu bölar jag!
Nåväl, städade hos Britta och tog mig sedan hemmåt. Linne och jag glodde en rulle, Parfymen, och tänker nu varje gång vi ser en parfym på en smått galen nisse som blev alsmäktig. Sedan drog vi ner på stan och shoppade. Hehe, fick hem lite saker, visar en annan dag. Drog sedan hem till bruttan igen och glodde två rullar till:P
 
I fredags, älskade midsommar, hade Tanis och jag en riktig midsommartur. Solen sken från en klarblå himmel och när vi skrittade hem sjöng jag både "Den blomstertid" och "Nu grönskar det". När jag kom hem skyndade jag mig som aldrig för och träffade sedan Linne på Hemköp. Shoppade ingredienser till kvällens firande. Malin kom också och vi satt oss på bussen som tog oss till Alunda. Hos Elin blev det fest. Roligt fölk, mumsig mat, god dricka och massor med kubbspel blev det, en grym midsommar med andra ord! Efter mycket om och med kom vi tillslut hem på natten, efter att en buss åkt förbi. Cykeltaxin som denna natt gick tog Linne hem till sin mor och sedan vinglade den hem.
 
I går vaknade jag halv 1, gött var det! Kajsa och jag rullade till Linne(jag ÄLSKAR när Linnes mamma är borta, inte illa menat, men då bor bruden typ 5 min bort<3) för en bakisdag. Elin och Malin kom också och det blev film och pastasallad. Sedan en sväng till stallet och rida ut en tur i kvällsljuset. Dock på en väldigt larvig ponny, haha, hon var fjollig för ALLT. Men, men, söt är hon väl ändå.
 
I dag kirrade jag hästarna på morgonen och hann beta Tanis typ en timme innan taxin kom och plockade upp mig. Cathrine och jag drog till Famulus där hela ridvägsföreningen hade samlats. Nu blev det ridvägskirreri för fulla muggar! Två nya ridvägar lyckades vi fixa i hop på två timmar, bra jobbat! Efter lite välförkänt fika tog vi oss en sväng förbi Högby och kollade/snackade runt lite:P Nu är jag tillsist hos pappa igen och chillar här tills i kväll. Sweet!
 
OM du pallade läsa denna uppsats ger jag dig ett MVG och en guldstjärna! Bilder, i mängder, kommer...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: linneeee

JAG LÄSTE ALLT!!!

Svar: Bra jobbat!
Emilia

2012-06-24 @ 16:32:42
URL: http://uppsalaryttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0