Min dag

Drog ut till stallet tidigt i morse med Cathrine. Vi släppte ut hästarna och fixade stallet. Sedan blev vi lite sega så vi kirrade massa i sadelkammaren, så nu är mitt skåp pretty nice. Sedan plockade vi in hästarna efter att ha pulsat i den djupa snön, de stod förstås längst bort:P

Vi traskade till ridhuset och jag körde lite markarbete med skrittbommar och först en liten kavallettibock och sedan la jag upp den på högsta. Gjorde en liten övning där jag travade/galopperade (hon galopperade efter hindret ibland) travade till bommarna, saktade av till skritt och skrittde över bommarna, gjorde halt och sedan trav igen och hindret.

Det var toppenkul! Tanis och jag taggade och hon tog galopp efter hindret ibland:) Dessutom, var hon asfin i traven. Grejen med att när hon taggar så använder hon energin helt rätt. Hon rusar inte, eller slänger upp huvet utan hon sätter energin i rumpan och får ett sånt tryck i traven och flashar i steget. Härligt!

Sedan skrittade vi ut en sväng i solen. Sicken toppendag alltså:)

Blev lite pics:








Dagens outfit, brun/beige:)




Tröttisen<3




Haha, bitch:P















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0