Hej, hej sommar

Bara för att jag precis sagt att det var så underbart väder och så så bara saknar jag sommaren något fruktansvärt. Mycket beroende på hur underbart sommarväder det är på Ponny Akuten också, men ändå. Julle och jag har snackat om det ett tag nu, hajja härligt att bara dra ut i solen och njuta!

Men mest av allt saknar jag att ha häst på sommaren. Tanis går på bete dygnet runt och bara njuter av att få vara häst, man kan rida i bara shorts( jag kan seriöst räkna gångerna jag red med ridbyxor förra sommaren(A), man slipper alla dessa jäkla täcken, Tanis luktar sommarhäst, INGENTING kan slå den doften, hon har tunn fin päls, man slänger bara på träns och skydden och ger sig ut på en skrittur i solen, man kan duscha hela hästen efteråt, allt är rent och fräscht (förutom Tanis då hon rullar sig hela sommaren och ser ut som ett dammoln) och allt bara är sådär underbart härligt som det bara kan bli. Jag LÄNGTAR!
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0