Lördag är det

Åkte ut till Britta och städade i förmiddags. Sedan gick jag till stallet och Tanis och jag tog oss en sväng. Det märks att det är någon som orkar bära sig bättre i galoppen nu. Hon blir så taggad när hon vet att vi ska galoppera att hon idag faktiskt blev lite jobbig.

När hon vet att jag precis ska fatta så stannar hon och så fort jag lägger på skänkeln börjar hon backa, och småresa sig. Hon bara krullar ihop sig och skuttar av glädje. Sjukt gulligt, men lite tröttsamt mot slutet:P

Skulle först bara jobba lite övergångar och fattningar på rakt spår meeeen så blev det inte. Jobbade mycket på volt i alla gångarter. TTräningen för Pascal har verkligen hjälpt mig jättemycket då jag nu vet bättre hur jag ska få med runmpan på henne. I dag kände jag verkligen hur hon höjde hela ryggen och trampade under sig.

Men fattningarna satt inte så bra, käns att hon vilat två veckor. Blev mestadels höger men fick in några bra vänsterfattningar också. Galopperade båda sammlat och i full rulle, skojj!

Tanis vart så svettig så jag fick duscha henne ordentlige efteråt. Dock är inte det hennes favoritsyssla så hon stod mest på bakbenen, speciellt när det var ansiktet som var svettigast:P Tokponny<3

Hade denna outfit idag, snyggt som tusan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0