Härliga höst

Jag gillar hösten bra mycket, man får dra på sig en gosig tröja, vantar och tända ljus när man kommer hem. Det är en sån klar luft ute och när mna är ute och går kan man sparka på en massa löv.

MEN, ibland är det lite drygt, som när det regnar och verkligen öser ner, heeeela dagen. Mörkret, i går när Cathrine och jag skulle hämta hästarna i hagen såg vi inte ett smack, knappt handen framför oss. Vi irrade omkring en stund innan vi insåg att hästarna stod typ 20 meter ifrån oss. Det är sådär rått i luften så att man fryser som en gris oberoende på hur många jackor och halsdukar man ha på sig.

Men typ som den dagen förra veckan när Tanis och jag var ute. Jag hade halsduk, mysigt, men inte säkert, jaaag vet, ett tunnt ländtäcke. Solen strålade från dendär höstblåa himmlen. Det blåst lite friskt, bara sådär mycket så att hästen blir lite gladare, luften är klar och träden lyser gula och oranga. Då är hösten som finast.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0