Tanis igår

Åkte ju till stallet (förståss) och red Bejbsan. Skrittade till ängen och när vi kom upp på den kortade jag lädren, så red i typ fälttävlansläder (väldigt korta alltså, men den längden hade jag alltid förut, det är först de senaste gångerna som jag ridit i hålet kortade än dressyrläder). Travade henne en bra bit, hon var pigg, är väll vädret, blåste ju sjukt mycket igår oxå, och hon jobbade på. Är så glad över att hon har så lätt för att jobba. Dessutom är hon så otroligt mjuk i munnen, man har liksom ingenting i handen. Och jobbar gör hon av sig själv, behöver bara korta tyglarna och sammla pyttelite så kommer hon ner. I alla fall så kom vi fram till backen och fattade galopp. Red upp för backen 5 gånger i olika tempon. En gång fick hon ruscha, haha, hon tyckte det var hellajbans:) Jobbade som fasen när jag släppte på tyglarna uppe för att skritta ner. Haha, hon är en liten arbetsnarkoman:) Och om hon visste vad vi skulle göra när vi svängde upp mot backen igen, taggade till:) Så himmla fin. Travade sedan av i låg form, men gick fort för hon tyckte det var sååå kul:) Älskade älskling<3

Inga nya roliga bilder, men en galoppbild i alla fall:)


Du gör mig hellycklig varje dag<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0