Ännu mer

Har ett tag nu tänkt på att jag ska köpa ett Hackamore till älsklingen. Just nu rids hon på ett tredelat med lösa ringar. Och det funkar jättebra. Har även testat sidepull,vanlig grimma och repgrimma. Hon är otroligt känslig för tryck på nosryggen och går nästan lika bra att svänga med en grimma som med bett. Sidepullet är inte mitt så det kommer jag inte fortsätta med då det snart ska tillbaka, men jag trivs inte heller så jättebra med det. Hackamore däremot har jag alltid gillat. Jag red BassieHack en hel sommar förut och gillar det skarpt. Det ger även lite omväxling i munnen vilket jag tycker är viktigt. Om jag hade en häst som tog mycket stöd eller var stark (vilket Tanis verkligen INTE är) så hade jag säkert haft flera bett att variera mellan, men nu känns det bara onödigt och jag vill inta ha en massa olika plåtsaker i munnen på henne, när hon trivs i det tredelade.


Det var svårt att hitta en bra bild på ett hack men här är en. Det är sådanthär Hack som jag tycker om, det är bekväma och man behöver inte ha en massa ludd om man inte vill.



Detta däremot tycker jag är både fult och mindre bra. Nosdelen är väldig hård och spännena gör att den sitter lite konstigt, kedjan kan oxå göra att det uppkommer skav. Nej, denhär skulle jag aldrig köpa.


Då tänkte jag använda mitt vanliga träns till Hacket, plus att försöka fixa nån extra käkrem med hjälp av en lång achenrem eller så. För att sidostyckena inte ska hamna i ögonen på henne när jag tar i "bettet".

Vilket resulterar i att jag behöver köpa ett nytt träns (om jag inte vill byta hela tiden, vilket jag inte orkar). Och jag har ju alltid velat ha dethär:




Så det blir nog köp, finally:)

Ganska smart tycker jag faktiskt:) Så om det finns någon som har ett svart Hackamore, str: cob eller full (tror det skulle funka) som ni inte använder, säg till, vore toppen!

XOXO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: Elin

På city Gross köpte jag mitt hack för 149kr :) och sen om du anpassar hacket rätt så behöver du inte ha några extraremmar så att hacket inte hamnar i ögonen ;P hihi bara ett tipps :D

2010-09-18 @ 14:03:12
URL: http://ellasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0