Montana

Herregud vad jag älskar den hästen. Skulle kolla henne så åkte till hagen. Gick in och när jag ser henne börjar jag prata med henne, hon lyssnar intresserat och när jag är närmare kommer hon fram. Så söt:) Kollar igenom henne och sen står jag på en sten och klappar på henne. Pappa fotar och då passar jag på att låta honom hålla i na ett litet slag. Jag hoppar upp och sitter sedan där på världens bästa ponny i bara shorts. Hon hade inte ens grimma och bara stå där. Så underbart snäll. Vi gick en bit och sedan säger jag halt och då stannar hon direkt. Sitter där och klappar och kliar på henne. Antagligen första gången någon rider helt barbacka och utan träns på henne. Så fin och snäll. Helt underbar, hon är verkligen min vän<3







Tänk vad en liten häst kan göra en glad:) Hon har ju haft väldigt mycket problem med mygg och sådant. Varit helt knölig och så. Men nu har hon inte blivit ordentligt borstad på länge och det ger ett sorts fett i hårremmen som gör att insekterna inte biter på samma sätt. Hon har nu knappt en knottra på hela sig. Så underbart. Hon mår så bra. Får verkligen bara vara häst och beta och klia på Imsan.

Pappa och Ica har massa gammla bilder på Tanis som jag ska försöka få tag i så att ni får se, har inte sett dem själv så blir spännande:)

Pussar<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0