Världens BÄSTA dag<3

Japp det är idag. Jag har nog alldrig varit såhär glad förut, jag går omkring på små rosa moln.

Igår ringde Marita (min låssasmamma) mig för hon hade pratat med en på sitt jobb (Anna) om en häst som hehövde fodervärd. Anna och hennes dotter Jana (japp Stina och Linnea det är hon) har en häst (Irma) som kommer från SVH Svenska Hästars Värn och nu visste de en häst som behövde fodervärd därifrån. Hon tänkte på mig och pratade med Marita. Idag ringde jag upp henne och fick reda på följande:

Det är ett sto, korsning varmblod/halvblod, 150-155 i mankhöjd, heter Montana, har varit ridskolehäst tillsammans med Irma. De blev vanskötta och fick nästan ingen mat. Hon har stått på ett akutstall sedan i höstas men nu behöver stallet boxplatsen. Hon står i Avesta i Dalarna.

Hon behöver någon som tar hand om henna, gosar, pysslar och rider. Så snabbt som möjligt. De har Irma i ett stall (Famulus) där Bassie stått förut och gör nu. De har ändrat lite där och nu ingår allt i stallhyran. Mockning, in- och utsläpp, foder, halm, täcken. Jag behöver inte betala något utan skickar bara fakturan till SVH.
Jag kommer att ha henne till maj ungefär. Kan bli längre.

Montana kommer NÄSTA helg till mig. Det är inte riktigt klokt, är så överlycklig så att det finns inte:)
Men det ingår typ ingen utrustning med henne, de ska fixa en sadel och något täcke men resten får jag fixa själv så nu undrar jag om någon har lite utrustning som ni inte använder och vill sälja till mig? Storlek full och 145 på täcken. Regntäcke och vintertäcke skulle uppskattas väldigt mycket. Schabrak, grimmor, lindor, longergjord, longerlina och träns har jag men allt annat är av intresse.



Det är så sjukt, är gladare än någonsin, en sådan här chans får man ju liksom bara inte dissa.


Skriver inget om veckan eller annat p.g.a att jag ville tillängna detta inlägg till Montana. Men ska bara säja det att Bettan (som äger Bassie) ringde mig i går och frågade om jag ville bli medryttare igen. Men nu funkar ju inte det;(
Men får ju ändå träffa henne varje dag nu så det funkar nog:) Och så kan jag ju ta henne någon gång ibland.

Älskar redan Montana. Ska ringa en tjej i morgon kväll och få reda på mer om Montana och be henne skicka bilder.

ÄLSKAR MITT LIV<3<3<3

Pussar<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: Elin

Guuud va kul Emme!!! Så glad för dig =)<3

2010-01-30 @ 19:44:10
URL: http://ellasrum.blogg.se/
Postat av: Julle

FAN VA ROLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D <3

2010-01-30 @ 19:52:16
URL: http://jullett.blogg.se/
Postat av: stina

Helt jäkla underbart!!! :D Kul att du får umgås med Jaana ibland också då! :)

2010-01-30 @ 20:50:57
URL: http://stinameidell.blogg.se/
Postat av: stina

Fast Bettan får skylla sig själv!

2010-01-30 @ 20:51:53
URL: http://stinameidell.blogg.se/
Postat av: TottE

bara komma ut till mig och välja och vraka har säkert lite saker som passar du kan få köpa billigt :)

2010-01-31 @ 17:40:54
Postat av: linnea

Alltså, du är så extremt värd detta! GUD så kul! :D Lova att jag får följa med dig dit nån gång och fota dej? :D<3

2010-01-31 @ 19:57:52
URL: http://laow.blogg.se/
Postat av: jessica

as roligt ju:)

2010-02-01 @ 09:12:49
URL: http://jessicahedengren.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0