Söndag

TACK så grymt mycket för alla fin fina kommentarer, jag är peppad som sjutton på att hon ska komma nu.
Anna ringde mig ikväll igen och berättade lite nytt. Montana är inte alls 150 utan 147 i mank. Upps tänkte jag. Rider alldrig ponny nästan men på Dodley går det ju bra så varför inte nu. Dessutom så är hon välbyggd. Hon är född 1996, är alltså 14 år. Mer info finns på hemsidan: 
http://shv.org/hastar-foderhastar-varmblodskorsning.html

Hon är inte i kondition för tillfället, så hon lär ju ha päls som en isbjörn;) hon blir lätt stressad så jag måste ta det väldigt lugnt med henne till att börja med. Det blir med andra ord ordentligt med jobb med den hästen, men det är bara kul och nyttigt.

Så det med utrustning, jag behöver grejjer som passar på stor ponny. Tack så jättemycket TottE för ditt erbjudande, har du ponnyprylar oxå?

I morgon får jag en artikel och bild på Montana, är så taggad. Töntig som jag är så blev jag ju bara tvungen att sy ett nytt nosludd till henne. Det är rosa och brunt, vändbart. Hehe:)

Mejlade hon som jag skulle ringa, så väntar ivrigt på svar.

Självklart får ni komma och kolla så mycket ni vill när jag fått lite ordning på allt, kommer säkert att behöva lite hjälp ibland;)

Det är ju bara lite tokigt att hon heter just Montana. Som Montana på Akka (för er som inte vet). Vet inte riktigt vad jag ska kalla henne, typ Montan, Monni, Mona. Tips?

Längtar, längtar, längtar tills hon kommer.

Pussar<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: linnea

Monti ska du kalla henne :D det kallade jag mamsell förr, i like :D xD

2010-01-31 @ 21:40:44
URL: http://laow.blogg.se/
Postat av: Linnea

btw, jag har ett oanvänt ländtäcke som jag skulle ha till bea. Fleece, jättefint :) Nått att ha?

2010-01-31 @ 21:42:13
URL: http://laow.blogg.se/
Postat av: TottE

Det har jag en hel drös av !!

2010-01-31 @ 21:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0