Ett liv som försvann...

Känner att jag är rigktigt tråkig här i bloggen, skriver inget roligt och inte på nått kul sätt. Vill ju vara kul och läsvärd men jaja. Älskar er i klassens bloggar, läser dem all the time, ni är bäst på att blogga<3

Igår hade vi juumpa, det var FETT kul. Vi gjorde lite olika övningar, tog pulsen, "parfotboll", hoppade och skulle hålla andan, Julle och jag ägde på det, hahahaha:P  Men som sagt det var riktigt kul, ska bli nice att ha detta ofta.

Sedan gick Bec och jag hem, med tunga saker så mina armar var typ 4 meter längre när vi väl kom hem till mig. Satte oss sedan på en buss ner på stan och gick runt där ett tag. Skulle köpa ett datafodral men hittade inget, eller vi var på Telia, ingen annan stans, hehe. Men någon som har något tips på var man kan köpa nått snyggt?  Handlade mat och åkte sedan hem. Käkade och glodde på Tv resten av kvällen.

Idag åkte vi till stallet. Kalle har gjort sig lite illa så han vilar för tillfället, men ska skrittas i morgon igen:)
Så jag red Dodley. Vilket var jättekul, han var liten som en jag vet inte vad men kul. Han är D-ponny, men jag är rätt lång så det käns väldigt konstigt för mig. Tömkörde även en galning till Tajpas idag. Ska jobba honom ordentligt på tisdag är det tänkt.

Fick reda på av Lotta att Bamse, deras gamla russ, ska avlivas imorgon. Har gått och väntat på det men det kom ändå som en chock. Blev så grymt ledsen och bölade som en gris i bilen hem. Gosade med honom och gav honom massa godis som farväl. Det är SÅ tråkigt när djur måste tas bort, speciellt när man lärt känna dem. Men det blir nog bra, han är gammal och har ont i benen så...

Älskade Bamse<3



Snodde bilden från Bec, hoppas det är ok?

XO XO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: linnea

Ush, det är ju nästan outhärdligt när djur måste tas bort. Man får bara tänka på att det är för deras bästa... :)<3

2010-01-16 @ 21:44:16
URL: http://laow.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag håller med! Du skulle bara veta hur mycket jag grät när Silver avlivades. Har ju lixom haft honom i 8 år...det är det sämsta med att ha husdjur! Men han har det såååå mkt bättre nu :)<3

2010-01-19 @ 10:56:27
URL: http://amandasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0