Upp och ner, ner och upp...

...grisen gal i granens topp

Anyway, hehe. Hmm, när bloggade jag sist, i typ söndags ja, juste. Iaf så ja igår flummade Linne och jag som vanligt, typ det ENDA vi gör, (A). Tömkörde en kortis och ponnyn var pigg! Det suger att det blir så mörkt och kallt på kvällarna när man kommer ut till stallet, man blir ju inte direkt taggad på att rida ut en timme då liksom:( Men snart så skaffar jag ridhuskort och då blir det rida av minsann. Dressyr, dressyr, dressyr säger jag bara.

Idag var det praktik. Bec var med och ska nu vara det varje tisdag, så galet kul:D Känns toppen att "ha tillbaka" henne på rätt plats igen:P Det var en sorjlig dag idag då Dodde fick avsluta sitt liv på jorden. Han har haft problem med benen och gick nu bara i hagen sista veckorna och skrotade och fick äta hur mycket smaskig mat han ville. Men det är tråkigt, han var n toppenponny, gudasnäll och så härligt lugn och cool i alla situationer.







Usch, är riktigt ledsen för det:( Men så blir det ibland och det är bara att gå vidare, det var ju ändå det som var bäst för honom...
Vi tömkörde Pressen i ridhuset medans Lotta red Snoddas. Pressen var duktig och fick in otroligt fina halter. Han har ju väldigt svårt för att stå still den lille mannen:P Och Snoddas var sååååå fin. Han har blivit så hög och fin i formen och jobbade mer uppåt än frammåt i galoppen. Kanonhäst detdär. Idag fick vi faktiskt reda på vad han egentligen heter oxå, det har jag aldrig vetat förut men Snoddas heter Complett. Det ni!

Red sedan dressyr på min ponnypluttsson i snön. Hon sprang på bra och var possitiv och glad. Men hon behöver mer dressyr, vi har latat oss lite med det nu när vi inte haft nån bra bana på länge:P Och guldponnyn står som vanligt (har gjort det två gånger förut) helt lös i gången efter. Även fast folk spinger omkring och hästar skuttar i boxarna. Har jag sagt det förut, att min ponny är bäst?! Älsklingstotton<3

Stackars jävlar, som läste allt detta, duktiga ni<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0