Upplänsk Ridsport

Cyklade iväg till Akka och där träffade man Filip, Linne och Julle. Vi kollade på uppvisningarna och tog oss några svängar runt i lilla ridhuset där det var en massa montrar. Dock hade inte våran skola någon:O Supertrist då Jälla var där (de hade dessutom snott vår färg, så larvigt). Säva hade förståss (det var Filips ide') hittat den bästa platsen, längst fram:)  Vi snackade med en i Distansmontern oxå. Verkar så himmla kul, alla kan ju liksom vara med, spelar ingen roll om man kan rida galoppombyten eller piaff. Fett kul ju:) Kollade på Working Equitation. Så jäkla häftigt! Värsta sattsardressyrhästarna och så är de coola oxå. Annars (inte alla) brukar dressyrhästar vara så jäkla fjompiga, de tränas aldrig i miljöträning så de typ dör om de ser ett sandkorn på fel sida dressyrstaketet. Men detta var så häftigt. Asså det var fiiina dressyrhästar och så kunde de göra annat oxå. Riktigt cool gren tycker jag, skulle vara kul att lära sig mer om den. Sedan var det massa annat oxå. Bland annat maskeradhoppning.








Denna häst fastnade vi för, tjusig:)


Framridning till Terrängen:








Fiiiina Poppe och Elin. Han har blivit så biffig, ett riktigt muskelpaket. Bra jobbat Elin!


Denna goding (bilden suger, jag vet) blev vi helt förälskade i. Ville gärna ta med den
 hem om man säger så, grymt häftig! Julles, Linnes och min drömhäst!
















Vattenhinderträningen:):





















Freestyledressyren:






Den coolaste, Indianen.Superball!












Den lätt gulligaste, My little Pony.




Flygplansrumpan:P








Elisabeth Swan.

And me right now:




Det var även, shettistömkörning (jag och Peppe skulle ju varit med, vore grymt kul), kadrilj med ridskolehästarna, islandshästar, distansuppvisning, voltige (som vi bah -Wow, såg du, fett coolt ju. Gud var viga de är. Men herregud, hur tar de sig upp på dendär bjässen? (Filip blev taggad på att prova oxå). Det var ju även en spegelritt med Eva och en söt ponnyryttare. Men smart som jag är så tog jag inga kort då. Men det var superfint, så gulligt med den lilla ponnyn och B-Day som var toppensnygg!

Bilderna suger, jag vet. Men min kamera är väll inte heller den bästa. But what ever, det är pics i alla fall:)

Nu ska jag snart ut till ponnyn. Jippie!

XOXO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: Julle

Kul med bilder ju! Tack för en väldigt rolig dag!

2010-08-22 @ 18:28:13
URL: http://jullett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0