Man

Dethär med manar är ju en rätt stor grejj, i alla fall för mig. Det ska se snyggt och prydligt ut. Lång man tycker jag inte särskilt mycket om. Men självklart på en isis, frieser, haflinger eller en shettis är ju en lång man nästan ett måste. Eller om man har en westernhäst eller bara en kraftig hals. Men själv så vill jag ha kort man. Tanis passar bäst i det och speciellt när hon har en så tunn hals så skulle hon inte se snygg ut i lång. Vad tycker ni? Ska det vara långt eller kort, och vad passar Tanis i?



Lång man, den rök dagen efter kan man ju säga:)


Halvlång, utvuxen.


Kort.

Jag tycker lätt den sista bilden, där är den riktigt kort och snygg. Jag klipper min man, Stina var duktig och ryckte den första gången men eftersom det är såå segt att rycka så klipper jag. Dessutom tycker jag det är supersnyggt när det är så där spiktakt, en rak ponnylugg är typ det snyggaste som finns!




Jag klippte ner Tanis man för typ en månad sedan. Då blev den kort och snygg men den ställde sig upp dagen efter. Så hon gick omkring i stubb ett bra tag. Vilket hon passade grymt bra i faktiskt. Supersnyggt. Men ville att den skulle lägga sig. Men den vägrar fortfarande. Den ligger lite grann på ena sidan men har även börjat gå över på höger sida. Bildbevis på att Monas man ser halknäpp ut just nu:



Vet inte vad jag ska göra med den, klippa stubb igen eller vänta och se?

XOXO Miss Emli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0