Hjälmar

Jag har aldrig haft någon sådär dyr och snygg hjälm. Ridit runt i vanliga enkla sametshjälmar hela mitt liv. För tillfället har jag en blå hjälm från Granngården som jag använder hela tiden. Den kostade 100 spänn, på rea, men den är så sjukt skön. Men nu på senare tid har jag kommit på att den faktiskt är rätt ful. Dedär grejjerna som sitter runt öronen eller vad man ska säga är så stora, skönt och värmande på vintern men ganska fult ändå. Har även denna hjälm från Hööks:



Fick i present förra julen och den kostade 1100;- Trivs i den men jag passar väldigt dåligt i hjälm i över huvudtaget så denna sitter inte så snyggt heller.

Detta är min absoluta drömhjälm:





Självklart med bling.

Har alltid tänkt att -Varför skaffa sig en hjälm som kostar flera tusen när man ändå måste byta om man rammlar av?
Men hörde för ett tag sedan en som har en sådanhär att hjälmen klarar 4-5 stenhårda stötar direkt i typ asfalt innan man behöver byta den. Helt ortoligt ju. Och så många gånger tänker jag faktiskt inte rammla av på det sättet. Så nu kommer jag nog att önska ig en sådan hjälm i jul- och födelsedagspresent av familjen. Vore toppen då detta är den absolut snyggaste hjälmen som finns (enligt mig) och dessutom passar jag asbra i dem:)

Pussar<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: Xtina

Har man dessutom olycksfallsförsäkring så får man ersättning för sådant som går sönder, så då gör det inte så mycket om man har en dyrare hjälm :)

2010-08-11 @ 13:57:45
URL: http://teskjekjerringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0