Ridning

Igår köpte jag ett sidepull och en sadelpadd till westernsadeln. Därför blev jag liksom tvungen att rida. På banan var hon pigg, gick genast ut på en volt och när jag smackade började hon trava. Höll sig sedan i fin trav i båda varven. Energisk och positiv. När jag frågade om jag fick sitta upp tyckte hon att jag var långsam och bad mig skynda mig upp.

Hon styrde stegen in i gången och sedan höll vi till där. Skritt, trav och galopp. Varje gång hon gjort något jag bad om, trav en bit, en vändning eller liknande fick hon beta. Bästa berömmet för henne. 

Traven blev mest springig, som vanligt utan stöd, men den sista biten innan vi kom till stallet blev riktigt bra. Nästan jogg. Då slappnade hon av och jag behövde bara prata med henne för att hålla tempot. 

Galoppfattningarna blev det ingenting av, hon fick springa in i den själv. Men hon höll galoppen riktigt fint samlad i hörnet. Ökade den och hon öste på, glad över att få springa lite. Inget bockande idag alls, hon var glad men tillräckligt avspänd för att inte behöva bralla loss.

När vi avslutat med den fina traven gick vi in i stallet och sadlade- och tränsade av. Betade sedan i gången. Verkar vara extra gott gräs där, hon älskar verkligen att beta där.













Padden är för lång, men den var riktigt bra, tempur-material på sidorna och fri för ryggraden. Pluspoäng för dem! 
Sodepullet gillade jag också, supersnyggt! Använder mest rösten och sitsen och knappt tyglarna, men det var bra. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0