Vad fan är det här?

Ursäkta ordvalet, men vad är det här? Hööks är i princip den kändaste hästsportbutiken i vårat kära land. Alla små ponnyungar tjuter förtjust när den nya katalogen kommer ut och springer sedan (såfort deras ponnyföräldrars bil kör) till närmaste butik och börjar plocka saker. 

Hööks är med andra ord en förebild för ryttarna, det som finns i sortimentet är det man ska ha på/till sin häst, eftersom det är modernt.

När jag då kliver in i butiken och ser detta, blir jag besviken. Hoppponnyungarna springer in senare och hittar detta, tänker, "perfekt, nu kanske jag kan få min dumma ponny att hoppa 120 så att jag kan vinna tävlingen". "Spöt matchar ju till och med mina nya sporrar, vilken tur!"

Varför i hela fridens namn säljer man en sådan här sak. Spöts enda uppgift är att få så stor träffyta som möjligt, för att det ska göra så ont som möjligt på hästen när du sedan slår den med det. 

Skandal Hööks, fyfan!

Att "ridspön" dessutom ligger under kategorin "Ryttare" visar även att det är ett hjälpmedel för ryttaren, inte för hästen.

Den undre delen är alltså handtaget, för er som inte hajjar.





Kommentarer
Postat av: Vanessa

Oj. Har aldrig tidigare sett ett sådant spö. Skulle aldrig i HELA mitt liv införskaffa ett sådant. Snart kommer det väl sporrar som är 100mm vilket motsvarar 10cm...

2014-03-24 @ 14:15:01
URL: http://Calleoville.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0