Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag la om repet runt halsen, satt på grimman(ifall någon annan skulle ut på banan) och tog med mig spöt ut. Ponnyn också, spöt slapp bära både grimma och rep, hej jag är bra på att uttrycka mig.

Hade planerat in lite longreining med repet runt halsen och en fortsättning på gårdagens teamåkning som sagt men det blev inget av det. Redan i boxen vill hon inte riktigt följa med, "sätt på dig grimman själv", tycktes hon säga. Men när jag fått repet om halsen följde hon glatt med ur boxen.

Väl på banan började hon dra åt Ottos hage, jag håller stöd i repet och vi tar en volt, men hon stannar där volten närmar sig hagen. Vi går väl dit då, traskar dit och hon hälsar på Sky, Otto var redan inne. Sedan snurrar hon runt och plötsligt är repet jätteobehagligt då det hamnar nere på bringan/benen och hon springer iväg.

Travar glatt tillbaka till stallet. Det var det, nu skippar vi dagens planering och busar ist. Vallar ner henne till banan igen och stänger för ingångarna. En kvart senare har vi båda fått springa av oss lite och är glada att komma in i stallet igen. 

Planerna blev alltså slopade men lika kul hade vi för det:)

Dagens outfit:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0