Dagens hästaktivitet

När jag kom ut till stallet hämtade jag båda hästarna och släppte upp dem i skogshagen. Där trivs dem så bra, började genast gå runt och gräva fram gräs under snön.

När jag fixat allt i stallet, dvs mockar två ganska grisiga boxar, fyllt tusen hönät/höpåsar, vatten och gömt morötter i halmen gick jag upp till hagen. Tanis möter mig direkt och hela hon strålar av lycka. Hon är hur nöjd som helst, bästa kompisen, en underbar hage, gräs och så kommer matte med en äppelskrutt. Fullständig lycka:)

Ljompa står och betar, han ser bra nöjd ut han också, och jag knyter på grimman. Med Tanis hack i häl promenerar vi runt i hagen. Ljomi plöjer fram över stock och sten medan Tanis väljer lite omvägar. När vi kommer upp på husgrunden travar Tanis iväg tillbaka till framsidan av hagen. Ljompa tittar efter henne men bryr sig inte märkbart och vi traskar vidare. 

Efter en stund kommer Tanis travandes i friskt tempo och letar efter oss. Jag måste ropa på henne för att hon ska se oss, Ljompa har ju bra kamouflage i snön:P Sedan följer hon efter oss eller travar i förväg. När vi kommer ut på fältet busar hon omkring och springer fram och tillbaka. Ljompa tycker hon är larvig och betar hellre.

En riktigt mysig stund med ponnysarna. När jag släppte över dem i vanliga hagen tog jag först Ljomi, han står vi grinden och väntar snällt på Tanis. Jag släpper över henne och såfort jag får av grimman tvärvänder dem båda två och kastar sig fram i värsta galoppen. Snacka om lyckliga hästar. Ställde sig sedan i konferenshörnan och snackade med kompisarna:)












Kommentarer
Postat av: Klara

Diggar dom fluffiga "benvärmarna" ;)

2014-01-28 @ 09:36:43
URL: http://klaraf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0