Stallet idag

Sitter nu på bussen hem igen. Släppte ut hästarna så vi hann inte hitta på något idag, surt sa räven, men lite mys han vi med. 

När jag gick ut för att hänga upp halmnätet kom hon till mig, älskar hennes spetsade öron och blick när hon kommer. Jag gick upp och kollade runt i stenröset och när jag gick tillbaka kom hon igen. Kliade en stund på halsen, kliar extra mycket nu när hon fäller. Sedan vände jag för att gå in i stallet och hon stod och tittade efter mig. Då bjöd jag med henne och så fick hon gå lös runt på baksidan. 

Det känns bra när hon får gå runt som hon själv vill, kolla runt och beta lite, hon blir så lugn då. Gosade lite mer och sedan fick hon gå ut i hagen igen. 

Även om vi inte gjorde så mycket så hann vi med att kommunicera en hel del. Det är skönt när vi förstår varandra helt och hållet, idag var det inga frågetecken. 









Kommentarer
Postat av: Klara Forsström

sv: Precis! :)

2014-02-22 @ 20:52:42
URL: http://klaraf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0