Samma lika

På bussen till stallet tog busschauffören en extra runda. Jag blev arg som ett bi och sprang från bussen för att chauffören skulle hajja läget, haha, bara för att jag kom 5 min för sent. Men ska jag släppa ut hästarna halv 7 så SKA jag.

Var länge i stallet idag, kom hem för en halvtimme sedan. 06.30-15.00 är bra det. Trots det hittade Tanis och jag inte på något speciellt. Lät henne gå runt på baksidan idag igen. Vi gick in i stallet och jag ville borsta men hon ville ut så vi höll inte på så länge. Gick sedan ut på banan och tänkte busa lite, men ikke, sådant trams håller inte tant brun på med. Efter lite velande ville hon in i hagen igen.

Hann med mycket idag. Fixade(mockade, fixade vatten och hönät och morötter) till båda hästarna, sopade hela stallet, mockade i hagen och lassade hö med pappa. Men sällskapssjuk som man är så har jag varit ute i hagen med hästarna typ 8 ggr.  Varje gång jag närmat mig grinden så har Tanis kommit och mött mig. Det kallar jag lycka, finns inget bättre än en glad ponny som kommer till en:)



Tanis blev överlycklig när jag satt mig på en sten och tryckte rumpan mot mig, klidags!






Man blir poppis om man har en apelsin, tips.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0