Ponnyn idag

När jag kom till hagen för att hämta Tanis red Julle förbi med Ljomi. Tanis tittade efter honom men traskade glatt fram till mig. Jag erbjöd halsringen men hon vände då bort huvudet. Av någon anledning har hon lättare att acceptera grimman än ringen. Jag vet inte varför, kanske är det en vanegrej bara, vi har ju trots allt endast användt halsringen i två veckor. Men efter att ha fått blivit kliad lite grand var det helt okej att få på sig ringen.

I stallet borstade vi, måste säga att jag gillar magic brush-borstarna. Perfekta för lera. Hon var lugn, gick runt lite som vanligt, var nyfiken och positiv. 

Sedan gick vi upp till skogshagen. Hade hjälmen på mig, även om jag inte var särskilt ridsugen. Försökte stanna henne vid några stenar för att kunna hoppa upp men hon bara plöjde fram genom skogen och hade inte tid att stanna. Fick springa efter henne en bit med repet när hon började trava. När vi stannat släppte jag henne och lät henne beta tills Julle kom tillbaka.

Härlig dag med hästen idag, positiv känsla hela dagen:)


















Kommentarer
Postat av: Klara

Härliga bilder :D

sv: Skulle kanske funka, men om jag ska skippa stigbyglarna kan jag lika gärna rida barbacka känner jag. Så svårt det här, tack för tipset iallafall :)

2014-02-19 @ 19:32:33
URL: http://klaraf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0