Jag har ridit idag

Sant så sant. Efter att ha borstat bort leran och satt på skydd( för första gången på typ två månader) gick vi utblåsning banan. Började med att låte henne gå lös en stund. Hittade ingen riktig kommunikation fram till att jag började klia henne på rumpan, då var hon nöjd och sökte kontakt. Knäppte sedan på linan och longerade en stund. 

Sedan var det dags att fråga om jag fick sitta upp, bytte till repet och longerade när jag stod uppe på pallen, kliade och klappade på ryggen och longreinade runt pallen något varv. Gjorde halt och lät repet hänga löst, hoppade upp på pallen och satt upp. Smidig som jag är knölade jag mig upp ganska bökigt(trots pallen) så vi for iväg några steg, men stannade sedan och klappade och kliade lite och då var hon nöjd igen. 

Skrittade sedan runt på banan, gjorde volter och halter, allt med vikthjälper och röst. Så kul! Hon skrittade på ordentligt och njöt av allt berömm hon hela tiden fick. Travade tillochmed några bitar, höjde handen och min sits och så travade vi. Provade även att rygga lite. Första gången fick vi ett steg och andra flera stycken, kul:)

När vi ridit ett tag och gjort halt ville hon inte framåt igen när jag bad henne, hon var alltså nöjd. Hade jag tvingat henne i den situationen hade hon blivit stött då jag inte hade lyssnat på henne och det hade varit onödigt då vi haft så kul tidigare. Jag satt att och vi körde lite vinka, glad häst som fick massor med beröm bara hon lyfte benet en centimeter:) Sedan gick vi in och borstade lite.

Sjukt kul pass. Både hon och jag fick massor av självförtroende när vi var så duktiga. Ärligt talat var jag faktiskt nervös innan. Det var länge sedan vi red, det blåste och sådär men vad hade jag att oroa mig för, ingenting såklart. Vi är ju med varandra, har en bra kommunikation och har ju kul. Nervositeten var som bortblåst såfort vi nått banan. För vi hade skitkul, precis hela tiden:)

Dagens outfit, kandar och swarovskipannband:









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0