Stalldag

Drog ju ut till stallet i solen. Det var så härligt väder att Tanis fick stå naken en stund igen, och sedan när vi red skippade vi ländtäcke, hajja sköööönt! Och jag red i bara tröja. Är det vår eller är det vår, och jag bara glider runt i solbrillorna hela tiden, lovely!

Sedan drog jag hem och slängde i mig käk för att sedan pallra mig vidare till Linne. Vi drog direkt till hennes stall och fixade iordning lille Alle Balle (love that nick name). Jag fick linda, tänk vad jag älskar att linda, hahaha. Men är man dressyrnörd så är man:P Han blev iaf riktigt snygg i bruna lindor och schabrak. Sedan begav vi oss på det livsfarliga vandringen till ridhuset. Jag trodde alvarligt att jag skulle rammla och dö flera gånger, halt som sata alltså!

Väl framme, vi överlevde utan några rammlingar alls faktiskt, körde Linne igång att värma upp. Eva kom och de hade lektion. Det var superkul att kolla, jag älskar att kolla på lektioner och clinics och sådant, för man får så mycket tips hela tiden. Sedan blir jag alltid så sjukt sugen på att sitta upp också, men men:P

Snyggt ekipage måste jag ju säga, Linne kirrar några bilder på sin blogg, dock blev det ju ridhusbilder, vilket ju är lika med skit, så... Men det var iaf kul att se Linne rida, det var snyggt och dem är så fina ihop:)




Linne och Inka förra vintern, knoddilurisar:P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0