Hej och hå

Vilken dag, är heeeelt slut. Tydligen så sov jag lite för lite i natt, av någon anledning (Bella, känn dig träffad, haha). Snackade förståss med Bella värsta länge i går så då blire såhär. Får ju skylla mig själv:P

Jaja, idag hade man praktik då, med Della och Jossefin från tvåan. Så det var trevlans med lite sellis nu när inte Linne kommer än på några gånger. Började med att släppa ut hästarna, lite nya oxå och så har vi "släppt" blåa stallet, så de sköter sig själva. Rätt skönt men lite trist oxå, har ju ingen koll på de hästarna längre ju:( Men broddade sedan Esse som skulle på terrängträning på eftermiddan. Spettade som galningar sedan nere i slofjäderhagarna (vilket ord). Som solen sken då alltså, blev värsta sommarvärmen:) Red en sväng oxå, på Kalle Kalas, med Snoddelinus och Dodde. Det var helskojj att rida Kalle igen, haha när jag skulle fixa lädren innan kortade jag två hål för Lotta red dressyr i går. Men när jag hoppade upp fick jag ju sitta som på en tunna, haha. Kalle är INTE tjock men herregud vilken skillnad från lilla Tanis Bejb. Så fick rida i dressyrläder ändå:P Och jag satt ju uppe bland molnen, snacka om att vara insnöad på sin egna häst. Men det var helhärligt, jobbade rätt bra idag. Haha, men han var stark i galoppen, tyckte det var väldigt kul! Gjorde sedan en uppsnyggning av Peppelito. Ryckte skägget och klippte svansen. Och sprejade massa "Mane and Tale". Blev så snyggt så:P Tömmade en stund oxå, men usch vilken liten tjockis han har blivit, hehe. Så vi tog det lugnt. Men hoppas få lite fason på honom nu när jag kommen vara där mer liksom.

Tog sedan bussen till stallet och red ut en sväng med Stina och Gola. Vi rejsade på en äng och Tanis piafferade så fint så:P Hahaha, knäppa lilla polle<3

No pics today, kameran var hemma och vilade upp sig. Ska ta bilder i morgon förhoppningsvis.

Apploder om du orkade läsa:)

XOXO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: Stina

Ska jag ta med kameran nästa gång? :D



Fast något säger mig att jag ser enorm ut på lilla ponnyn :o

Ses vi på Fredag? (eller vad sa vi...förtidsdement you know...)



Krambanan!

2010-09-08 @ 14:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0