Lång helg

Upps förlåt, asså det var inte illa menat med det om att folk inte bloggar så ofta, dessutom kan jag om alla människor inte säga det heller. Är ju apadålig på att uppdatera själv ju.

Men men, här kommer bilder från fredagens shopping:


My beloved pälsväst<3


De råheta lacklegginsen:)


Och min outfit för fredagen.


Kolla på Idol förstås på kvällen och gah jag blev jätterädd när Erik hängde löst. Asså han ska ju vinna förfasen, måste rösta massa nästa vecka. Ojsan hoppsan vad han är bra.


LÖRDAG
Japp, Mova blev då jätteglad för örhängena jag köpte till henne. På eftermiddagen efter jag städat åkte Bec och jag till mamma och handlade lite på Konsum oxå. Hem och åt och sedan lazykväll framför TV:n med lite candy. Kolla på Robinson och sedan Transformers. Och japp Julle den är jättebra.Sedan typ marsh isäng för imorgon äre julshopping med Lisa och Sessan. Men nepp Lisa messade mitt i natten att hon inte kunde. Hepp aja vi blir tre i alla fall.

SÖNDAG
Alarmet går på klockan 8. Nej inte upp nu. Åhh, trötta ju. Sedan fix och don, lite frulle och datakoll. Sedan ett mess till Sessan, men nepp hon kunde inte heller. Äsch då så var vi bara två.
Dagen var i alla fall lyckad. Sprang omkring lite varstans och Bec shoppade massor. Själv köpte jag bara en underbar klänning, denna:



Och en julklapp till mor. Plus en macka. Det blev en lyckad dag och vi fick många skratt och leenden. Sedan när vi skulle åka hem så hade det hänt en olycka på spåret så att tåget kunde typ först inte komma alls. Så de hänvisade till buss och taxi, men hallå, kan vi ha mer otur eller, och där stod jag i mina höga klackar och hade ont i fötterna och var hungrig som en varg.Åhhh, men sedan efter att ha väntat i en timme så kom tåget, jippie och vi fick åka hem.Sedan efter att ha väntat på bussen till mamma i en halvtimme så sjutsade mamma hem oss till Bec och pappa. Tack för att du alltid sjutsar mig mamma<3


MÅNDAG
Började med att man som vanligt tog bussen till Lilla Bärsta. Började fixa täcken och ta ut, det har kommit en ny häst oxå, hette Cabajo. Men kallas från och med nu för Kajjan, Lottas fin fina smeknamn. Mochade som vanligt och fodrade och sopade och så. Sedan hjälpte vi Lotta att fixa stacket och sedan käkade vi lunch. Efter det så fixade vi lite mer staket och sedan red vi i ridhuset. Jag red Kalle och Bec Esse. Kalle va mycket bättre att rida i ridhuset men han var väldigt spänd, han är så känslig och man behöver verkligen lära känna honom innan det går bra. Men det var kul ändå.Sedan efter en lång härlig rykt så tog vi ut det lilla monstret. Argh var togig man blir på honom ibland asså, Pressen den lilla busponnyn. Han blir så sjukt trotsig när vi inte ta honom två gånger i veckan. Var på utebanan igår och han for runt som en kanonkula. Och kronglade som en galning vi grinden. Har nog alldrig blivit så sur på en häst tror jag. Men det bår ju inte att var arg på honom länge man måste till slut gosa in sig i hans pannlugg och pussa lite på honom ändå. Åhh lilla gulleponny.<3

XO XO miss Emli


Kommentarer
Postat av: Anonym

DU MÅSTE ha dne där klänningne på lördag! ;D jag valde mellan den där o en annan svart som jag köpte tillslut ;)den är råsnygg <3

2009-11-24 @ 21:33:08
Postat av: Saramara

det var från lilla jag btw ;)

2009-11-24 @ 21:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0