Farmor kommer

Har kommit på just nu faktiskt att jag verkligen inte tjänar ett dugg på att börja så sent på tisdagar som jag gör, det är bara en ursäkt för att sitta vid datan länge och det behöver jag faktiskt inte. Lite onödigt med andra ord, men får börja bli duktig och gå en promenad på morgonen då istället. Jaja, inte särskilt intressant, jag vet.

Igår så var det praktik då, målade skåp och red oxå. Jag red Kalle(som vanligt) och Bec Esse som vanligt. Lotta red Snoddas samtidigt och berättade lite hur jag skulle göra med Kalle och så, det gick så bra sedan, han är så rolig att rida. Vi pratade även om jullovet och vi kommer typ vara där varje dag, jippi:) Jag har Dodley, Snoddas och Kalle att rida och Bec har Esse och Dodley att välja på. Och självklart så har vi Pressen oxå.

Körde Pressen idag med förstås. Tömkörde lite som uppvärmning och körde sedan med rocken. Vi kunde till och med sitta i den båda två idag och köra. Blev lite tungt då men när vi körde själva så gick det super. Man kan verkligen inte tro att han inte var inkörd förut. Han är så otroligt duktig och jag tycker bara mer och mer om honom för varje gång vi är där. Han är så personlig och aretsvillig, man kan bara inte låta bli att älska honom. Och så är han ju en sån goshäst oxå.



Tvättade svansen på honom innan vi gick ut och gjorde honom så fin i manen och så, han är riktigt bortskämd nu, hihi. Vi ska börja vara där på onsdagar oxå, så kul. Det blir lite stressigt, först Akka sedan Pressen och sedan Säva men det blir KUL!!! Älskar vår lille ponny.


Är han söt eller är han söt.


Pressen fick en liten kompis. Katten älskade att sitta på hans rygg, så varmt och gosigt.


Vi satt och gosade med honom i boxen i typ en timme nästan, gullis<3

Provade en filt på honom oxå, ska sy ett litet fleecetäcket till honom. Och i helgen ska vi till Hööks och köpa nytt träns och glanssprej åt honom. Så bortskämd så:)

Idag kommer FARMOR, har inte träffat henne sen förra julen. För er som inte vet så bor min farmor i Schweiz.Med min farfar men han orkar inte följa med. Men åh vad det ska bli roligt, saknar henne så mycket ju.

Ska kolla julkalendern, och självklart Riverside, nu.

Höres. Pussar<3
XO XO Miss Emli


Kommentarer
Postat av: Linnea

Söt han är Pressen!

Hälsa Farmor, massa år sen jag träffade henne senast. Men minns sommrarna när vi var hos er samtidigt.



KRAM Kussen och Lussekatten Albin

2009-12-08 @ 18:55:36
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0