Rundcorall

Pysslade ihop en corall idag. Sex stycken plaststolpar och lite tråd. Enkelt och praktiskt. Den blev lite för liten för galopparbete men det ligger långt framför oss iaf så det struntade jag i. 

Kollade på Mikkels film om Libertytrappan. Introducerade sticken och corallen idag så det blev mycket att tänka på för både Tanis och mig. Samt jobbade lite med Mikkels övningar. 

Började med stick to me på lång lina, inga problem som vanligt. Jobbade sedan med sticken över hela hennes kropp, med bara sticken först och sedan med snöret. Ingen reaktion även då jag snurrade det i luften. 

Flyttade sedan rumpan och framdelen, fick göra det on line för annars gick hon framåt. Vi förstod inte varandra hela tiden men detta ska vi jobba mer på. 

Backade och skrittade fram på rakt spår. Dock hade hon även där svårt att inte flyta iväg med framdelen så det fick vi också göra online. Här var sticken perfekt, att visa henne att hon skulle backa.

Longerade i skritt och trav. Använde sticken pendlande mot benet för ökning. Hon höll sig på spåret i rätt tempo. Duktig. 

Släppte henne sedan och jobbade sida vid sida i skritt och trav. Det här är väldigt påfrestande för henne. Hon har svårt för att ha mig så nära, där hon måste hålla jämna steg med mig. Alltså samling. Vilket innebär att hon ser arg ut och slänger med bakbenen. Dock bjöd hon faktiskt på några galoppsprång! Där kan vi snacka samling. Kul! Hon fick genast avbryta och beta. 

Avslutade med att hon fick beta en längre stund. 

Kul med helt nya grejer. Sticken känns klumpig och lång i mina händer men jag vänjer mig nog snart:)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0