Måndagsmys

Cyklade ut till stallet efter jobbet, som vanligt. Hade fått med mig lite frukt så det blev fruktsallad för Tanis idag, medan jag knaprade på min macka. 

Tog bara med mig hinken ut i hagen och hon kom såfort hon såg mig, dock lite tveksamt de första stegen. Jag hade ingen grimma med mig och var inte stallklädd, kan det vara därför?!

Hon får ju inget annat än gräs nu så nog blev hon glad över godsakerna. Dreglade ordentligt. När hon var klar ställde hon sig med rumpan mot mig. Klistund ja visst!

Vi traskade runt när vi inte kliade järnet. Dock var trav inte ett alternativ idag, det hade hon fått nog av igår. Men hon höll sig till mig och både hon och jag njöt av sällskapet. 

När jag skulle gå följde hon mig till grinden, försökte smita med mig när jag gick ut genom grinden och gnäggade efter mig när jag gick. Där har vi känslan jag har letat efter. Det finns inget bättre än att vara helt överens. Jag ville inte gå men måste och hon ville inte att jag skulle gå men måste acceptera det. 

Vi är verkligen på rätt spår, känner varje dag att bandet mellan oss stärks mer och mer. Det är såhär jag vill ha det!














Kommentarer
Postat av: Catharina

Vilken härlig läsning! Det värmer verkligen mitt hjärta att veta att du och Montana har hittat varandra. <3

2014-05-15 @ 09:16:59
Postat av: Klara Forsström

Asså shit vad lika Liesma och Tanis är :O Liesma vänder också ALLTID upp rumpan för att bli kliad, och om jag går iväg förföljer hon mig med rumpan. Ignorerar jag henne då så brukar hon knuffa till mig med rumpan haha

2014-05-31 @ 09:14:20
URL: http://skogsmullen.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0