Ponnypromenad

Hästarna hade riktiga vårkänslor idag. De galopperade runt och busade med varandra i hagen, det är ren lycka att titta på dem. Tänkte utnyttja Tanis energi och se till att hålla lite högre tempo idag.

Det hann bli mörkt när jag äntligen var klar i stallet, var extra långsam idag, så vi gick en promenad på vägen istället för att busa i sommarhagen. 

Första biten var hon lite ointresserad och ville helst gå tillbaka till Ljompa, men fortsatte gå. Sedan började jag springa, och det var rätta takter tyckte Tanis. Vi sprang på ordentligt med några avsaktningar för vila(för min del). 

La några volter i korsningarna och flyttade lite sidvärts med framdelen. När vi jobbar med skänkelvikning har jag ett spö som jag petat med på rumpan så idag focuserade vi på framdelen. Stod framför henne och visade med linan att hon skulle flytta ifrån vid bogen. Hon har lätt för det, och tycker att det är kul.

När vi vände travade hon först en bit framför mig innan hon stannade upp och väntade in mig. Resten av promenaden höll hon sig bakom mig och var nöjd, tyckte att det var mysigt att umgås och var verkligen glad. Vi frustade ikapp när vi sprungit upp för sista backen, nöjda tjejer!

Inga bilder idag dock, men ni får en gammal:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0