Brunstponny

I tisdags började Tanis brunsta, vilket aldrig är kul. Hon blir helt hormonstinn och nästan okontaktbar vissa stunder. Hon var bättre för några år sedan men nu senaste åren har hon blivit helt väck när hon brunstar.

 Förut red jag henne endå men vi kom knappt framåt. Drev som en idiot, lirkade hur länge som helst eller bara satt där och lät henne bestämma själv. Ville hon inte gå så gjorde hon inte det.

Nu för tiden när hon brunstar så låter jag henne vila, hittar vi på något så ska det hela tiden vara på hennes villkor. Då slipper vi onödiga missförstånd när hon inte "hör" mig när jag ber om något. Det funkar bäst såhär.

Vissa ston blir ju "bitchiga" och arga när de brunstar men inte Tanis, hon blir bara vimsig och lever liksom i sin egna lilla värld. 

Igår beställde jag munkpeppar som jag ska prova att ge henne. Får väl hem det på tisdag kanske och då är det nog för sent för att det ska ge någon effekt, men vi ska prova. Då är jag iaf redo till nästa brunst.

Idag gick vi in i stallet och borstade lite, hon fick även smaka på sin nya slicksten, med hallonsmak. Hon älskar City Gross-slickstenar, lätt hennes favvogodis. I stallet var hon lugn och stod nöjt och slickade på stenen när jag borstade, men när vi gick ut igen och hon såg sina grabbar ställde hon sig och kissade på en gång. Lilla gumman, men hon var med mig och gick nöjt bredvid mig tillbaka till hagen.

Nöjd häst idag som undrar vad jag vill när hon slickar på stenen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0