Jag vill ha en islandshäst!

Hade ju redovisningen i går. Och ja, det gick faktiskt bra, jupp, så var det! Drog sedan snabbt som attan, tyckte jag, till stationen och ser att bussen gått för 2 minuter sedan. Galet glad jag blev! Men då hoppar Linne av bussen så vi hinner ses en sväng:)

Sedan var det mot Nolmyra vägskäl som gällde. Och det gick ju bra, som sagt, jag är väl inte den skarpaste kniven i lådan alla gånger. Vilket denna dag resulterade i att jag klev av på hållplatsen innan, clever!

Gårdagen spenderades alltså i Hökebo med Stina och Julle, plus alla djuren. Vi duschade hästar, barfota, med kallt vatten (mysigt varmt vill jag lova:P), vi gjorde pizza (Julle gjorde, jag pratade i telefon), kollade på Hundtricket och Pretty Woman (Julle kollade på Pretty Woman, jag sov) och sedan bäddade vi ner oss i sängen och däckade.

Sov som en stock, väldans skönt med bruttan bredvid sig:) Sedan var det upp som gällde och efter frukosten med ett fullt ägg blev det ridning. Jag har aldrig ridit en häst som varit så knepig att få tölt på. Då är jag inget pro, jag menart, INGET pro, vilket gjorde att det blev extra svårt på denna herre. Men han kämpade ju på ändå, lille Mimir. Sedan blev det byte och jag fick skutta upp (läs kliva upp) på Elvis, 4 åringen. PPluttig sak det där med världen HÄFTIGASTE man! Fin galopp hede mannen också.

Sedan fixade vi runt en massa och drog sedan hemmåt till Simpes glädje:P

Gick en sväng på stan sedan med Bella och Linne och nu ska jag snart ut till stallet med Cathrine, naaaaaaajs!

Pics from the day:



Elvisp!


Mimir






Rakel












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0