Dagens ridpass

Stina hängde med till stallet i dag och vi red en sväng i ridhuset. Det var fullt på banan och för blött på fältet, så ridhuset fick det bli.

Jag red först, gör alltid det, så att jag kan mjuka upp henne innan, så att man får känna på henne när hon är riktigt fin, i stället för i början då det är lite stelare. Skrittade fram på volter och gjorde lite halter, hon lyssnar bra där, jag behöver bara spänna magen så stannar hon, och det gick bra. Böjde igenom henne i sidorna ordentligt också.

Travade sedan på spåret och stora volter, hon var mjuk och fin som vanligt:) Sedan tog vi galopp. Fick en fin i höger och vi rullade på på hela spåret och på stora volter. Sedan fick vi fatta om ett par gånger innan vi fick vänster. Jag blir alltid så nervig när vi ska galoppera, bara för att jag vet att vänstern krånglar, vilket självklart stressar upp henne, ingen bra kombination alltså. Men Stina bad mig att andas och bara fatta om till det blev rätt och vi körde på. Gjorde sedan två vänsterfattningar och rullade på på samma sätt som i höger. Hon var så duktig och bar upp sig bättre på kortsidorna än hon brukar. Duktig tjej!

Travade av en vända efter galoppen och hon var supersnygg! Hade sådant go och power i steget, och bara flöt på hur stabilt som helst.

Stina jobbade i alla gångarter också och det var riktigt tjusigt! Det är så härligt att se någon annan rida henne och verkligen se hur jäkla fin min ponny faktiskt är. Helt otroligt att jag faktiskt skapat detta jag har nu, en supersnygg dressyrponny liksom, magiskt!

Blev lite bilder, suddigt, men alltid något (jag vet btw att jag ser ut som en mupp i fejjan:P):























Stiiiina på min fiiiina:
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0