Gårdagens ridpass

Red först ut en sväng i skogen med Emma & Brimpa. Hade hacket och rosa outfit. Fint, fint! Travade mkt på skogsvägarna, skitbra då hon verkligen behöver lära sig att lyfta på dem där små hovarna. Dock taggade hon så det blev lite slängigt och en galopp också:P Men vi hade kul:)

Sedan körde Tanis och jag en sväng på fältet. Har inte kunnat rida där på hela sommaren då det varit typ en meter högt gräs, men nu är det slåttrad och fin. Saknat den riktigt mkt faktiskt.

Jobbade på stora volter i skritt och trav, fick lite halvbra form men då längde jag till dressyrlädren och då gick hon jättefint. Kom om henne ordentligt och fick superfin form i både skritt och trav.

Jag blev så himla glad, för det är så bra att kunna rida ordentligt även på hacket, så att hon kan få slippa bett ibland. Så nu ska jag försöka planera in att rida bettlöst en gång i veckan:)

Min ponnyskrutt och jag i lördags:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0