Mitt allt

I fredags och lördas hade ju Jaana hand om Tanis. Supersnällt och bra. Men bara efter försa dan så börjar jag sakna henne. På lördagen hade jag nästan abstinens. Sedan på söndagen när Linne och jag gick till stallet så ville jag springa för att jag saknade henne så mycket. Tänk att man kan tycka så mycket om en liten ponny. En liten ponny som ingen ville ha, som är omusklad (inte nu i och för sig), liten, knappt utbildad, skruttig och egentligen inte så värst snygg. Men för mig, för mig är hon det bästa som finns! Hon är min ponny, min vän och min soulmate. Vi är ett team (när det inte går åt skogen vill säga), vi gosar, kämpar så att svetten rinner på oss båda i dressyren, hoppar till när vi båda blir rädda och bara är tillsammans. Hon är den jag hela tiden vill vara med, den som jag kan berätta saker för när vi är ute och rider, den jag sjunger för (förlåt älskling), den jag kan gnabbas med och superbråka med när vi inte är överens och den jag hela tiden kan lita på att hon faktiskt finns där, för att bara vara hon. För det är ju hon jag vill ha, ingen flaschig dressyrhäst med snygg nacke eller någon häftig fälttävlanshäst med stor galopp, det är ju Tanis och ingen annan som faktiskt är juste den hon är. Hon är det bästa och hon kommer alltid att äga en stor del av mitt hjärta<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEj Emilia!

Jag börjar nästan gråta när du skriver det här...för både Tanis och Ims har haft världens tur och de är världens goaste hästar, men det är vi som gör dem till vad de är. Trygga, stabila och sakteligen utbildade.

Den här texten skulle du skicka till SHV med bild på dig och Tanis för publicitet i medlemstidningen.

Den är så rörande underbar och du skriver så direkt ur hjärtat.

Du är så trogen Tanis och duktig Emilia så jag gläds varje dag att det blev som det blev att du tog ansvaret för henne, för även om du inte kanske orkar resten av Tanis liv så gör du så en annan kan ta över och fortsätta att sköta henne på samma sätt.

Du gav faktiskt Tanis chansen att få leva vidare och nu utstålar hon hälsa, tillgivenhet och blir bara vackrare och vackrare.

Take care Emilia och ta vara på livet....du vet väl att det alltid kommer en ny dag och att solen fortsätter att stiga upp och stråla och värma.

Jag vet hur humöret kan vara,speciellt i Eran ålder men det kommer alltid en ny underbar dag och när man vaknar vet man aldrig vilka häftiga upplevelser man får vara med om.

kram Anna

2010-09-29 @ 10:45:56
Postat av: Stina

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Håller med Anna rakt av!

Du och Tanis har gjort ett fantastiskt jobb ihop och ni utvecklas enormt båda två!

Ni kommer ha en helt fantastisk tid ihop! Njut av den!:)

Kramar

2010-09-29 @ 15:27:45
URL: http://heartdisease.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0