Mina vanor

Jag har ju sagt att jag ska ha godisförbud, och ändå sitter jag här med en påse candy. Dessutom äter jag inte alls lika nyttigt som jag gjorde för ett år sedan. Bryr mig inte alls om vad jag äter nu för tiden. Förra året var jag nästan knäpp på att äta nyttigt, jag kunde inte ens tillåta mig att äta något som inte hade lågt fettinnehåll och knappt något socker i. Men min kropp mådde bra av det, man kan inte vara för nyttig. Dock har jag väldigt svårt att bli sådär igen då jag är totalt värdelös på att hålla mig till saker jag bestämmer. Men nu ska jag faktiskt försöka. måste, vill må bättre och bli snyggare, så vad har jag för val?!

Får inte äta:

*Godis
*Choklad (endast en gång i månaden, men lite då)
*Fet mat, som pizza och sånt
*Mindre sockerrik mat

Ska äta mer av:

*Sallad
*VATTEN
*Knäckebröd
*Frukt



Ska börja att hela tiden ta med mig en flaska med vatten. Så fort man blir lite sugen så kan man bara dricka lite vatten, dessutom är vatten superbra för kroppen. Att ta en knäckebrödsskiva när man är hungrig är oxå smart, det stillar hungern rätt mycket. Och frukt, att t.ex skära äpplet i småbitar gör att det tar längre tid att äta och det gör att man håller sig mätt längre. Mycket smart.





XOXO Miss Emli

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men det du skriver är ju en bantningskur typ? Varför skära äpplet bara för att man ska äta långsamt och hålla sej mätt, ist för att bara äta två äpplen?

2010-09-05 @ 06:44:49
URL: http://partyprincessans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0