Adventure

I dag tog vi oss en tur till Täby Galopp. Minibussen dit var nästan sovande, när vi inte skrek för full hals när de små gula bilarna åkte förbi. Eller när vi skrattade åt att Eva sa -Men vad är det här för något snöre? till bilbältet, haha. Självklart åkte vi med Lollos bil, då hon ju kör så roligt, haha. -Men det vaaaar faktiskt gult:P Hahaha, herregud vad skojj man kan ha. På Täby traskade vi sedan omkring på kliniken och jaglärde mig helt klart ett och annat, superintressant vare faktiskt. Och han var väldigt bra, han som visade oss runt oxå. Sedan tog Nadja över och vi kollade på banan och startboxarna. Fick lära mig mycket om galoppsporten som ju är så olik våran vanliga ridsport. Coolt detdär med fullblod alltså:)

Sedan var det ridning på schemat, på den fantastiske Plastic Wonder, här kör Julle sitt rejs:P


Julle sträcker på benen, hahah.
 


Och måste ju säga att Jesses outfit nog var den mest praktiska idag, haha.

Efter det blev det lunch, käkade på banrestaurangen då våran dsallad var ute och snurrade på Akka och inte ville infinna sig i våra stackars magar denna dag. Men lunchen blev mer än godkänd, en ny rätt som ska börja göras av Linne och moi. Pizza på speciellt sätt, men bara såååå gott! Cockie efter det och sedan var det fulländat, fast ofc var både jag och Stina hungriga ändå efter, hehe.

 
Stina körde järnet nerför trappen:)
 

Drog sedan hem i en minibuss som nu var trött efter dagen, och frusna då istiden råkade infinna sig på Täby, med vatten skorna och på kläderna så blir det nämligen jäkligt kallt när det är 12 grader ute (som Anna så fint påpekade när vi kollade på banan). Men ett glatt gäng var vi i alla fall. Lollo garvade nästan ihjäl sig vissa stunder, haha. 

Efter vi kommit till Tuppsala igen drog vi (Pinnen och jag) och städade hos Britta. Eller, ja, jag städade och Linne läste min VeckoRevyn (som jag förståss måste köpa när vi ändå gick till Hemköp för inhandling av candy). Bilen till stallet blev full, såhär fick vi sitta:

 
Typ på varann alltså:P

Red ut barbacka med LinneIms. Till Stina bar det av och där följdes vi upp av Stina & Gola och Malin & Bassie. Blev en skritt/trav tur och både Linnes och min häst var redo för Grand Prix today. Stjärnorna alltså:)


Kolla på ponnyn, INTE på mig, hahaha, mupparnas herre:P

Nu är jag hemma efter att ha skrämt både Linne och mig själv på spökhistorier och gjort att jag rusade ut ur stallet när det blev mörkt för att inte bli tagen av Herr Blå. Hahaha. Bamse och Lilleskutt går igenom skogen...
Humor på hög nivå måste väll ändå sägas:P Pinnen och jag alltså<3

XOXO Miss Emli



Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahahaha det var askul i stallet, hahahaa vad vi spårar asså! xD

2010-09-17 @ 07:48:33
URL: http://partyprincessans.blogg.se/
Postat av: stina

Hhaaha jag travade faktiskt ingenting, du ljuuuuger!;)

Men det var skoj att vara först, även om jag tydligen missade allt tok ni gjorde :D

2010-09-17 @ 08:50:26
URL: http://heartdisease.blogg.se/
Postat av: Julianjasmine

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2011-05-09 @ 14:01:22
URL: http://julianjasmine.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0