Tjing tjong, långkalsong

Oj vilken dag! Hade praktik med Linne. Vi började med det vanliga, alltså täcken, utsläpp, fodringar och mockning. Traskade sedan in och gjorde schabloner samtidigt som vi fick smaska på kanelbullar. Hämtade sedan Snoddelinus och löshoppade honom i ridhuset. Han var så duktig så:) Målade sedan våra stjärnor. Förra veckan målade vi 3 plank vita, så nu fick det bli rosa (ofc), ljusblå och gula stjärnor på. GALET snyggt blev det. Dem är lätt klara för världskupperna nu:P

Tog även in den lilla grisen (Peppe) och borstade och gosade. Tömkörde honom en sväng på utebanan sedan. Han var riktigt duktig även om hans kondis just nu inte direkt ligger på topp, hehe. Tjockisen<3

När vi väntade på bussen klarade jag (med hjälp av Linne) mig upp på en halmbal, så sattt där uppe och väntade, mysigt. Åkte buss med gapande småungar. Mobilsingnaler var väldigt populärt:P

Traskade sedan till stallet från bussen. Kallt som det var gick vi med luvorna upp och Linne såg ut som en banan så det är hennes nya namn, Bananen. Och jag såg ut som en pannbiff (uttalat sådär konstigt ni vet) så det heter jag:P Red sedan dressyr på banan. Tanis jobbade på, även om det inte gick som det brukar så var hon ändå fin. Klädd i blått och gult så fick hon ett fint namn. Skrittade dem en sväng sedan och Imsan dampade på ett råddjur. Jag bara - Asså hon är ju typ som Chubaka, typ bara ööööööööööööööööhhhhöööööööööööhhhhhhh! Hahahahahah, så från och med idag heter Imsan Chubaka och min häst Sweden Yoda. Finfina namn detdär:P



Fyfasen vad vi har kul tillsammans, vad skulle jag göra utan dig?!<3

Nej nu jäklar är det sovdags! Natti<3

XOXO Miss Emli


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0